torstai 1. joulukuuta 2011

Ja ne sormukset...

Eli vähän kuvaa vaihdetuista sormuksista. Tuo juhlasormushan olisi ihan mahdoton jokapäiväisessä käytössä, joten Juha teki mulle arkikäyttöön sopivan sormuksen.
Hopeasormus tähtisafiirilla
Kivenä on musta tähtisafiiri, jossa ei tosin asterismia juurikaan näy ;-) Varastoista löytyisi kyllä pari kauniimpaakin tähtisafiiria, mutta tämän kiven koko oli paras mun rimpulasormille :-)
Sormusten kokoero on valtava, kun toinen on 46 mm ja toinen 64 mm ympärysmitaltaan ;-)
Tässä näkyykin sitten mun Juhalle tekemä sormus. Keskellä oleva puolipyöreä lanka on skrympattu, joten siinä näkyy enemmän tai vähemmän epämääräistä kuviointia. Mun suunnitelmissa oli viilata sisärenkaan reunat noiden neliölankojen tasalle, mutta kun sormusta sovitin, niin Juha sanoi haluavansa, että sisärengas jää näkyviin.
Kaikki kaiverrukset on tehty Jämsän Kulta-Jyrgenissä. Mun sormuksessahan nimet on ulkopuolella, ja Juhan sormuksessa sisäpuolella.

Tässä siis nämä vihkisormukset vol 1 ;-) Meille molemmille meinaten tulee ainakin yhdet sormukset lisää, jahka saadaan materiaalit ja välineet niiden tekemiseen. Ja kaikille kauhistelijoille ja kummastelijoille tiedoksi, että on se vaan helpompi ja mukavampi vaihtaa sormusta kuin puolisoa jos alkaa kyllästyttämään ;-D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti